Thursday, June 11, 2009

Food #1

Abstract
De ceva timp am inceput sa incerc sa invatz sa gatesc. Dupa cum stiti, imi face placere sa gatesc, dar o fac foarte dupa ureche.
In concluzie mi-am cumparat o gramada de carti si am inceput sa invatz.

Rationale
Cred ca ce mi-a dat primul imbold a fost dorintza sincera si simpla de a manca niste paste cu sos de carne, cunoscute sub numele popular (doar in afara Italiei) ca spaghetti bolognese. Citind despre ele, am descoperit ca, desi in general sunt privite ca ceva de baza, simplu si banal, genul de mancare la microunde:
- retzeta traditionala este surprinzator de elaborata
- este in principal un sos de carne, care foloseste un pic de rosii, nu un sos de rosii cu niste carne prin el
- pun pariu ca nu stiatzi ca contzine lapte
- pun pariu pe pariu ca nu stiatzi ca are o gramada de ficat de pui
- pun si mai mult pariu ca nu stiatzi ca se mananca cu tagliatelle, nu spaghete
In orice caz, am ajuns acasa, am am gatit 3 ore, apoi am comandat indian ca se facea 11 noaptea, insa a doua zi - perfectiune! O sa revin la fabulosul ragù alla bolognese, va las cu o traducere a unei retzete traditionale.

So it begins...
La prima incercare am facut Canard aux olives vertes - un clasic al bistro-ului francez.
Dramatis personae: ratza, masline verzi, rosii, o sticla intreaga de vin alb bun, dafin, si bouquet garni. Rezultatul a fost absolut excelent. Din pacate nu am poze pentru ca nu era incarcat aparatul.
Doua zile mai tarziu au venit parintii Georgeanei si am facut o variatiune in care ciupercile portobello inlocuiesc maslinele. In ciuda faptului ca aceste ciuperci sunt friptura de ceafa de porc a ciupercilor, rezultatul, desi foarte bun, nu a fost la nivelul retzetei cu masline. O chestie de je ne sais quoi.

Ieri seara am facut Roasted vegetables with goat's cheese and basil oil.
Cu: vinete, dovlecei, ardei rosu si galben, ceapa, fennel (fenicul), branza de capra, si dressing de ulei de masline extra-virgin cu busuioc verde, usturoi, aceto balsamico, piper proaspat macinat.


Au urmat Penne amatriciana, niste paste simple, din filozofia 'ia ingrediente bune si nu sta in calea lor'.
In ordinea aparitiei: ceapa, pancetta, ardei iute, rosii cherry, penne, pecorino romano. A se observa lipsa usturoiului, precum si a oricaror plante aromatice. Rezultatul are foarte multa personalitate si e super delicios.


Mai multe poze aici.

To be continued
Dupa cum se vede din titlu, aventurile culinare abia au inceput! Pana la restaurateur si chef mai avem, si timp (vreo 15 ani?) si de invatzat.

1 comment:

Alexandru said...

Mai mai. Felicitari. Daca vin pe acolo in vizita ce-mi oferi? :P
Te rezumi la Europa sau o sa faci incursiuni si prin bucataria orientala?