Friday, June 19, 2009

Food #2


Stelutze

Ca sa tzin minte ce am gatit, de unde si cum a fost, am inceput sa insemnez la sfarsitul cartilor de gatit pagina, numele retzetei si eventuale note. Totul bine si frumos... pana cand Getuta a zis apoi sa le dam si stelutze.

Ma gandisem si eu la asta, dar mi se parea dificil - 3/5 poate sa insemne atatea lucruri! De pilda:
- rating-ul e relativ la ce am gatit din cartea respectiva, sau la ce am gatit vreodata, sau la ce am mancat vreodata?
- rating-ul e relativ la categoria de mancare (e.g. friptura, pasta, supa), sau comparam risotto de ciuperci cu tiramisu si puiul la cuptor intre ele?
- trebuie sa ajungem la un consens asupra notei date, sau votam fiecare si facem o medie?
Pana rezolvam problema si ajungem la un sistem cred ca mai curge ceva apa pe Ij.


Ramsay's Kitchen Nightmares

Am inceput de curand am sa ma uit la emisiunea asta, varianta UK. Pentru cei care nu o stiu, in fiecare episod Gordon Ramsey (unul dintre cei mai bine cotati Chefs din lume) incearca timp o saptamana sa ajute un restaurant aflat in dificultate, apoi revine sa vada cum merg lucrurile peste 3 saptamani (si uneori peste un an).
Problemele cu care se confrunta sunt diverse si nu sunt doua episoade la fel - igiena, economie, cumparaturi, reclama, comunicare, management, echipa, PR, inspiratie, gatit, sef de sala si serviciul in restaurant - orice poate fi o problema, orice poate fi imbunatatzit si e extrem de interesant sa vezi lucrurile astea de dinauntru.
Din fericire ii place si Getutei, deci am cu cine sa dezbat.

Ne-am uitat un pic si la o emisiune a lui Jamie, dar e cam plictisitor, prin comparatie Gordon e argint viu, si emisiunile au alt tempo.


Linguine with saffron, prawns and salmon



Miercuri am incercat ceva un pic diferit. O mancare delicata, sofranul (nu Photoshop) fiind responsabil pentru culoarea galbena superba si o aroma specifica, suava.
Din pacate nu totul a mers bine - mi s-a terminat ghiveciul de busuioc proaspat, trebuia cam de vreo doua ori mai mult.
Pentru data viitoare sigur ash scapa un ardei iute proaspat in sos. Poate ar merge incercate si 2 variatiuni la care m-am gandit - adaugat julienne de dovlecei, sau adaugat scoici.



Toate pozele aici.

No comments: