Monday, May 28, 2007

Escursii


Joi am fost in plimbare prin Amsterdam Noord. Amsterdam Noord este o bucata din Amsterdam peste apa de la gara centrala, zisa Ij. Nimeni nu stie ce inseamna Ij si de ce ii zice asa. Am mers cu bacul (care e gratis, de parca si-ar cere scuze municipalitatea ca apa aia e acolo) cam 15 minute, si in partea cealalalta am vazut un submarin rusesc de pe vremea razboiului rece, acostat langa mal.
Locul mi s-a parut a fi in doua feluri: extrem de pitoresc, cu case pe malul apei in padure, si extrem de plictisitor, cand dai de blocuri in care stau persoane de culoare non-alba. Oricum nu prea multe baruri restaurante si nebunii, o zona in care sa te duci sa te culci. Am dat intamplator peste un fel de mini-gradina zoologica, pentru copii, cu tot felul de pasari si niste patrupede. Cea mai simpatica pisica din Amsterdam apare in poze frecandu-se extensiv de mine.

Cand ne-am intors am fost intr-un bar ascuns bine de ochii turistilor in mijlocul orasului, langa Dam: Wynand Fockink. WF este un proeflokaal, adica un local de degustare al unei distilerii; un proeflokaal se caracterizeaza prin:
- oferta extensiva de genever (un alcool traditional de ienupar, din care a evoluat ginul) si de brandewijn (brandy, vinars sau rachiu, distilat de vin);
- lipsa completa de muzica, pentru ca lumea vine aici pentru conversatie si acool;
- oameni care se apleaca comic peste bar ca sa soarba din paharele umplute cu varf.

In WF se gaseste ceea ce eu consider cea mai buna afinata pe care am baut-o vreodata, facuta cu brandewijn; favoritul Getutei este "citroen brandewijn", cu suc de lamaie. Geniale amandoua!

Localul dateaza din 1689, distileria din 1679. Impresionant.
Foarte interesant ca desi originile rachiului sunt aparent neclare, brandy-ul vine din olandeza (in care inseamna vin ars), iar ginul, pe care-l consideram o bautura prin excelenta englezeasca, e tot olandez. Hmm... In curand o sa aflu ca si ouale cu sunca sunt olandeze?!

Seara am incheiat-o la un restaurant thailandez numit Bird, un loc cu mancare excelenta, pretzuri mici si poze ciudate pe peretzi cu diversi regi ai Thailandei, situat in cartierul chinezesc (parte din cartierul rosu). Mancarea e undeva intre cea chinezeasca si cea indiana, cu nuca de cocos in orice. Tocmai am dat peste un review pe internet care zice ca e cel mai meseriash thai din Amsterdam. O fi, dar mai incerc si altul!

Poze aci.

No comments: