Monday, May 28, 2007

Insula Texel


Sambata si duminica am fost cu Barry, Kinga, Tracy, Pranjal si Samuel pana pe o insula in nordul tzarii; desi se scrie Texel, se pronuntza 'tessel', pentru ca dublu s-ul s-a facut cumva un x in scriere. Detalii aici si o harta aici.




Insula are cateva sate frumushele de tot cu un total de populatie de 13600, multe oi (n-am putut sa aflu cifre exacte), niste padurici si multa plaja.

Capatul nordic al provinciei Noord Holland este un orashel zis Den Helder, pana unde am mers cu trenul din Amsterdam, o ora si 15 minute. In Den Helder am luat un bac pana pe insula, 20 de minute (notziunea de bac la olandezi e aparent un pic diferita de cea romaneasca, pentru ca vasul respectiv era enorm). Am fost cu bicicletele pana in Den Hoorn si pe plaja, in vestul insulei. Fiind un weekend lung (azi, luni, e liber) toate B&B-urile, campingurile si hotelurile pe insula erau ocupate, asa ca a trebuit sa ne intoarcem in Den Helder seara. Am gasit un hotel langa gara, si am ramas doar trei: Getuta, Barry si eu. Duminica pe la 12 ne-am dus inapoi pe insula si am mers pana in Oudeschild, un satuc de pescari, unde ne-am delectat pe malul marii cu bere locala (Skuum Koppe) si trei feluri de peste; am ajuns inapoi in Amsterdam seara pe la zece, hotaratzi sa ne intoarcem mai la vara.
Pozele sunt aici.

No comments: